top of page
herbal-spa-treatment-equipments-put-wooden-floor.jpg
Namnlös design (19).png
Vata té (1).JPG

Tillväxt digital marknadsföring Veda Lila: 3 kanaler

 

Genom att implementera en större, målmedveten och noggrant planerad strategi för Meta Ads, Email-marknadsföring & Social Media Manager kunde Veda Lila öka sin digitala närvaro, dra in kvalificerad trafik och öka försäljningen av sina produkter. Detta case visar hur en övergripande strategi och bra samarbete mellan kanaler kan driva god tillväxt. 

 

Målet för Veda Lila är:
 

  • Öka medvetenheten om Veda Lila och deras produkter

  • Generera kvalitativ trafik till webbplatsen

  • Öka antalet köp på webbplatsen

image_edited.png

Meta Ads

 


Utförande: 
 

En del av Veda Lilas framgång är att vi kontinuerligt över 9 månader jobbat mycket med potentiella, återkommande och nya målgrupper. Vi har skapat större målgrupper, indexerat större volym av data och segmenterat datan utefter beteenden på webbplatsen. Nyckeln är en kombination och balans av retargeting av trafik på webbplatsen för att fånga in dem som inte tagit beslut ännu och att få återkommande kunder, samt hitta nya.

 

Med installation av CAPI (Metas Conversions API) har vi kunnat fånga upp majoriteten av data på webbplatsen (som man utan CAPI tappar efter IOS 14) vilket lett till en stor ökning av köp till en lägre kostnad. 

 


Resultat:
 

Ökat köp med 220% 

Sänkt kostnad per köp med 41% 

Skärmavbild 2023-10-10 kl. 16.03.28.png

Email-marknadsföring


Utförande: 
 

Under 2023 har Ananda hanterat Veda Lilas email-marknadsföring. Vi har regelbundet producerat och skickat ut nyhetsbrev med en frekvens på 4-5 utskick per månad. Vårt huvudfokus har legat på att öka Veda Lilas försäljning genom en visuell uppdatering av nyhetsbrev, fokus på kunskap samt tydliga länkar till produkter på webbplats.

Ett till mål har varit att öka medvetenheten kring varumärket Veda Lila och de kurser som de erbjuder. Vi har anpassat innehållet i våra nyhetsbrev efter årstid och säsong, vilket har hjälpt Veda Lila att vara både relevanta och engagerande för sina mottagare.

 

Resultat:

Open rate: 38% - Industry benchmark 15%
(Källa: Mailchimp)
Ökning: 46%

 

Sammanfattningsvis har email marknadsföring inte bara hjälpt till att driva den digitala försäljningen, utan det har också varit en kanal för att skapa och vårda långsiktiga kundrelationer. Det är en kritisk komponent i den digitala marknadsföringsmixen och fortsätter att vara en framgångsrik strategi för företag som strävar efter tillväxt online.

Happy woman (2).jpg

Sociala medier (organisk)


Utförande: 
 

Genom att använda sociala medier har vi skapat ett digitalt skyltfönster där Ananda varit ansvariga för fotografering och produktion av innehåll. Genom detta har vi etablerat en stark organisk närvaro på Facebook och Instagram där vi spridit kunskap om våra produkter, ayurveda och dess livsstil. Vi har aktivt delat information om Veda Lilas produkter, recept och de kurser för att nå och engagera sin målgrupp.

 

Resultat:

Organisk tillväxt av följare: +26%
Engagement: +25%
Visuell uppgradering gällande konto och grid som fungerar som skyltfönster. 

Instagram Grid Planner  (1).png
bottom of page