


Vägen från 3,1X ROI till 13,5X ROI
“Idag får vi in mer kvalitativa leads och till ett mycket större värde än tidigare”
Match2One grundades med en tydlig vision: Att göra programmatisk annonsering tillgängligt, transparent och så kostnadseffektivt som möjligt för sina kunder. Idag är Match2One aktiva i över 80 länder med annonsörer som Red Bull, Hedvig, SSF och Outnorth.
Framgångsfaktorer
När samarbetet mellan Match2One och Ananda Consulting startade var de redan aktiva med Google Ads i 14 länder. Genom ett omfattande förändringsarbete gjorde vi om den digitala marknadsföringen genom ny:
• Internationell Google Ads-strategi
• Budget-reallokering
• Sökordsanalyser
• Kvalitetsanalyser
• Övergång till nya kampanjstruktur
• CPC-uppdateringar
Resultat
Resultatet blev en mycket bättre överblick och kontroll över mediespendering och intäkter vilket gav värdefulla insikter för hur vi ska hanterar respektive marknad.
• Ökad ROI från ca 3,1x till toppnotering på 13,5x!
• I snitt 7,4X ROI
• Bättre överblick och kontroll för spendering & resultat
• Resulterade i uppskalning av ökad mediebudget med 350%
"Jag har samarbetat med Robin på Ananda i 10 månader och han tog vårt Google Ads-konto till nya höjder. Robin är en fena på att läsa av trender, hitta rätt strategi och proaktivt implementera förbättringar. Jag kan varmt rekommendera Robin. “
- Jonathan Olsson, Head Of Marketing